Parisuhdetta tukevaa toimintaa

Seurakuntamme haluaa tukea erilaisia ja monimuotoisia parisuhteita sekä eri vaiheissa olevia suhteita järjestämällä parisuhdepäiviä, -iltoja, -luentoja, -ryhmiä ja -tapahtumia. Olet lämpimästi tervetullut kuulemaan ja pohtimaan millaisista rakennuspalikoista sinun suhteesi rakentuu  ja mikä osa-alue vaatisi huoltoa tai huomiotasi, jotta suhteessa  olevien erilaiset tarpeet tulisivat huomioiduiksi.

Mitä teille kuuluu tänään?

Miten itse voit suhteessa?

Mikä teitä auttaa jaksamaan?

Miten huomioda toisen erilaiset tarpeet?

PARISUHTEEN KUNTOKARTOITUS

Varaa henkilökohtainen n. 1-1,5 h tapaamisaika (1-3 kertaa) erikseen tai yhdessä puolisosi kanssa. Mahdolliset ajat: la 20.4. klo 13-15 tai Ke 24.1., Ma 18.3., To 4.4. klo 18-20.

Ennaltaehkäisevää parisuhdetta tukevaa keskusteluapua. Sopii suhteen eri vaiheisiin, kun haluaa tarkastella oman suhteen tilaa. Keskustelun pohjana käytetään parisuhteen taloa. Osallistujat määrittävät itse keskustelun rajat. Osallistua voi myös etäyhteydellä netin kautta. Myhös muut ajat mahdollisia. Mukana keskustelemassa perhe- ja paripsykoterapeutti Jenni Hovila, aikuistyöntekijä Päivi Honkonen tai perhekeskuskoordinaattori Anu Piispanen. Toiminnasta vastaa Muuramen seurakunta, mutta toteutetaan yhteistyössä hyvinvointialueen kanssa. Taapaamiset pääosin Muuramen perhekeskuksella, os. Virastotie 5.  Varaathan oman aikasi viimeistään viikkoa aiemmin: paivi.honkonen@evl.fi tai p. 0505943229.

Mikä ihmeen kuntokartoitus?

-On kysymyksin ja tehtävin ohjattu turvallinen keskustelumalli, joka keskittyy suhteen vahvuuksiin.

-Vahvistaa syvempää keskusteluyhteyttä parisuhteessa.

-On suhteen eri osa-aluiden tarkastelua, ei varsinaisten hankauskohtien ratkaisemista.

-Myös yksin voi pohtia ajatuksiaan liittyen omaan parisuhteeseen.

Toiminnan periaatteet:

-Luottamuksellisuus

-Tasapuolisuus

-Kunnioitus

-Osallistujat määrittävät itse keskustelun rajat

YHDESSÄ TULEVAAN PARISUHDEPÄIVÄ

La 16.3. klo 11-16, seurakuntakodilla

Virikkeitä hyvään yhteiseloon, yhteyden vahvistamista sekä yhdessäolosta nauttimista. Alustuksia, tehtäviä ja keskusteluja oman puolison kanssa. Sitovat ilmoittautumiset ti 5.3. ruokailua ja lastenhoidon järjestelyä varten: paivi.honkonen@evl.fi, p. 050 5943229. Tervetuloa mukaan viettämään mukavaa päivää yhdessä oman kumppanin kanssa!

Parisuhteen talon rakennuspalikat eri teemoista.
Kuvassa iso sydän ja sininen purjelaiva