Nuorten vaikuttajaryhmä Muuramessa

Muuramessa nuorten vaikuttajaryhmä koostuu enimmillään seitsemästä jäsenestä (+2 varajäsentä) ja tavoitteena on, että mahdollisimman moni eri ikäluokka olisi edustettuna.

Vaikuttajaryhmän toimintakausi on vuoden mittainen (1.7.-30.6.) ja jäsenten valinta perustuu vapaaehtoisuuteen. Jos halukkaita on enemmän kuin 7, järjestetään vaalit, joissa seurakunnan nuoret äänestävät vaikuttajaryhmän jäsenet seuraavalle kaudelle.

Nuorten vaikuttajaryhmän jäsenet 1.7.2023 - 30.6.2024

Joona Kirjavainen (puheenjohtaja)

Pinja Väisänen (varapuheenjohtaja)

Akseli Vilpponen (sihteeri)

Akseli Heinilä

Anna Järvenpää

Elina Pollari (varajäsen)

Nuorten vaikuttajaryhmän tavoittaa sähköpostitse: muuramesrkvaikuttajaryhma@gmail.com

Nuorten vaikuttajaryhmän tehtävä seurakunnassa

Nuorten vaikuttajaryhmän tehtävänä on vaikuttaa asioiden valmisteluun ja päätöksentekoon sekä osallistua seurakunnan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen. Vaikuttajaryhmän jäsenten tulee olla alle 29-vuotiaita seurakunnan jäseniä.

Nuorten vaikuttajaryhmät edustavat paikkakunnan nuoria seurakunnan päätöksenteossa. Lisäksi niiden tarkoituksena on tiedottaa nuoria seurakunnan päätöksenteosta ja edistää nuorten ja päättäjien välistä vuorovaikutusta. Nuorten vaikuttajaryhmien toiminta liittyy oleellisesti lapsivaikutusten arviointiin. Nuorten vaikuttajaryhmät tarjoavat oivallisen mahdollisuuden LAVAn toteuttamiseen ja nuorten äänen kuulemiseen kaikessa seurakunnan päätöksenteossa.