Kirkon käytävä

MUURAMEN SEURAKUNNAN RIPPIKOULU VUONNA 2024

Ilmoittautuminen vuoden 2024 rippikouluihin: 4. - 24.9.2023

ILMOITTAUDU RIPPIKOULUUN 2024 TÄÄLTÄ

Muuramen seurakunnan rippileirit 2024:

Pääset katsomaan leirikohtaiset tiedot klikkaamalla alta.

Piispala 1

Piispala 2

Marttinen 1

Marttinen 2

Marttinen 3

Päivärippikoulu

Riparille

Rippikoulu on kasteopetusta, jonka tarkoituksena on tukea nuoren kokonaisvaltaista kasvua. Rippikoulujakson aikana tutustutaan seurakunnan toimintaan sekä jumalanpalveluselämään. Muuramessa on mahdollisuus käydä rippikoulu leirimuotoisena, joka on suosituin muoto. Yksityisrippikouluun voi ilmoittautua nuorisotyönohjaaja Sari Höylälle.

Konfirmaatio on nuorten, perheiden ja seurakunnan yhteinen juhla rippikoulujakson päätteeksi.

konfirmoitavia Muuramessa

Muualle rippikouluun

Rippikoulun voi käydä muuallakin kuin Muuramen seurakunnassa. Silloin nuori käy seurakuntaan tutustumisjakson Muuramessa ja ilmoittautuu rippikouluun. Hän saa rippikoulupassin, johon kerätään merkintöjä seurakunnan eri tapahtumista. Lisäksi nuori saa omalta seurakunnalta Raamatun. Rippikoulupassi palautetaan omalle rippileirin pitäjälle.

Erityisrippikoulu kehitysvammaisille ja autistisille nuorille järjestetään Jyväskylässä, tarpeen mukaan pienryhmärippikouluna. Lisätietoja voi kysyä Keski-Suomen kehitysvammaistyön pastori Maarit Nuopposelta, p. 045 657 5715.