Häistä hautajaisiin

Kirkko on mukana niin arjessa kuin juhlassa.

Kirkko kulkee mukana jäsentensä elämässä alusta loppuun. Pyhä Kaste kutsuu ihmisen elämään kristittynä, Jeesuksen opetuslapsena ja seurakunnan jäsenenä. Konfirmaatiossa rippikoulun käynyttä nuorta vahvistetaan Jumalan siunauksella sekä seurakunnan rukouksella, ja nuori tunnustaa alttarin äärellä kristillisen uskonsa yhdessä seurakunnan kanssa. Avioliittoon vihkimisessä pyydetään Jumalan siunausta yhteiselle elämälle. Kodin siunaamisessa puolestaan pyydetään Jumalan siunausta ja läsnäoloa kotiin ja perheeseen. Ja hautaan siunaamisessa saatamme poisnukkuneen hyvän Jumalan varaan luottaen ja uskoen ikuiseen elämään.

Alla olevista linkeistä löydät tietoa siitä, miten järjestää esimerkiksi kastejuhla meillä Muuramen seurakunnassa tai mitä käytännön asioita tulisi tietää liittyen hautaan siunaamiseen. Kirkkoherranvirastoon voi olla yhteydessä perhejuhliin ja hautajaisiin liittyvissä kysymyksissä, p. 014 373 1025 tai 045 263 7929.