SPR:n Ystävätoiminta

Ystävätoimintaa tehdään yhteistyössä seurakunnan, SPR:n ja kunnan toimesta (HYKARI-hanke). Vapaaehtoisia ystäviä kaivataan kaikenikäisille miehille ja naisille, myös nuorille (yli 18 v.), sillä yksinäisyys ei katso ikää. Ystävän kanssa voi yhdessä ulkoilla, käydä elokuvissa, kahvitella tai vain jutustella mukavia. Ystävä voi myös vierailla palvelutaloissa ja terveyskeskuksessa. Voit toimia ystävänä myös verkossa ajasta ja paikasta riippumatta. Tapaamistiheydestä sovitaan yhdessä ystävän kanssa. Vapaaehtoinen voi toimia myös ohjaajana erilaisissa ryhmissä. SPR:n peruskurssin käytyäsi saat perustiedot ystävätoiminnasta ja vapaaehtoisena ystävänä toimimisesta. Ystävätoiminta on maksutonta ja luottamuksellista.

Jos haluat ystävän tai ystäväksi niin ota yhteyttä ystävävälityksestä vastaavaan työntekijään Päivi Honkoseen p. 050 594 3229 tai paivi.honkonen@evl.fi.

Lähimmäisen kammarin emännäksi/isännäksi

Lähimmäisen kammari kokoontuu joka torstai Nuorisoseurantalolla klo 12-14.

Vapaaehtoisringissä on n. 20 emäntää/isäntää joiden tehtävänä on mm. valmistaa voileivät ja keittää kahvit sekä tarjoilla ne kävijöille. Lopuksi hoidetaan tiskit. Samassa työvuorossa on 3-4 hlöä. Työvuoro osuu yhden ryhmän kohdalle 2 x kaudessa. Vuorot jaetaan kauden alussa emäntäkokouksessa.

Lisätiedot Muuramelainen-lehdestä ja diakonialta p. 050 5943 225.

Ruokapankki Mannatupa

Ruokapankilla toimii n. 50 vapaaehtoista. Tehtäviin kuuluu esim. ruokien hakua kaupoista, ruuanjakotehtäviä, kahvinkeittoa ja siivousta.

Tervetuloa vapaaehtoiseksi iloiseen joukkoon! Lisätiedot diakonialta p. 050 5943 226 tai Mannatuvan kehittäjältä p. 040-3525 662.

Piirit/ryhmät

Erilaisia avustustehtäviä diakonian piiri- ja ryhmätoiminnassa esim. työparina ohjelman toteuttamisessa, askartelussa avustaminen, ihmisten kohtaaminen, kahvin keitto ja pöydän kattaminen. Lisätiedot diakonialta p. 050 5943 226 tai 050 5943 225.

Tapahtumat

Kertaluonteisia avustustehtäviä erilaisissa tapahtumissa ja juhlissa esim. keittiö- ja tarjoilutyöt, avustavat tehtävät kirkossa, soitto- ja lauluesitykset tai säestystehtävät,  saunan lämmitystä, vohvelin paistoa, saunavihdan tekoa, kukkien keruuta, tilojen koristelua ym.

Lisätiedot diakonialta p. 050 5943 226 tai 050 5943 225.

Kuvassa ystävä silittää vanhuksen kissaa
'Kipukin pysyy loitommalla, kun on joku, jonka kanssa jutella'. Ystäväpalvelun vapaaehtoinen kotikäynnillä.