Muuramepäivien kirkkokonsertti

Muuramepäivien konsertti

Kirkko

Muuramepäivien kirkkokonsertti

Cynthia Makris, sopraano, Raimo Sirkiä, tenori, Elias Nyman, viulu ja Erkki Korhonen, piano esiintyvät kirkossa.
Cynthia Makris on yhdysvaltalainen Suomessa asuva laulajatar. Yhdessä aviomiehensä Raimo Sirkiän kanssa ovat laulaneet mm. Savonlinnan oopperajuhlilla. Cynthia Makriksen uran varrella ovat tulleet tutuiksi mm. La Scala, Covent Garden, Berlin Staatsoper sekä edellä mainittu Savonlinnan oopperajuhlat Suomessa.
Sirkiä on laulanut Saksassa useassa eri oopperatalossa ja on toiminut Savonlinnan oopperajuhlien taiteellisena johtajana vuosina 2002-2007. Hän on jäänyt eläkkeelle Suomen kansallisoopperasta 2006. Sirkiä on esittänyt lähes kaikki tenoripääroolit Verdin, Puccinin, Straussin ja Wagnerin oopperoista.
Erkki Korhonen oli Suomen Kansallisoopperan johtajana vuosina 2001-2007. Pianistina hän on esiintynyt solistina, kamarimuusikkona ja liedpianistina miltei kaikissa Euroopan maissa, Israelissa ja Yhdysvalloissa.
Elias Nyman on muuramelainen Sibelius-Akatemiasta valmistunut viulisti, joka on jatkanut opintojaan Zurichissä Sveitsissä huippuviulisti Ilja Gringoltsin luokalla suorittaen menestyksekkäästi maisterin tutkinnon lisäksi myös solistin erikoisopinnot. Jyväskylän ammattikorkeakoulussa opettajanaan toimi Anatoli Melnikov. Nyman on saanut kiitosta virtuoosisena ja myös eri tyylilajeihin perehtyneenä muusikkona. Elias Nyman on toiminut Lapin kamariorkesterin ja Mikkelin kaupunginorkesterin konserttimestarina ja hän on esiintynyt lisäksi monien orkesterien solistina.
Ohjelma ovelta 10€

• Musiikki Musiikki